joi, 27 decembrie 2018

Anul 2018

2018 a fost un an mai bun decât 2017 (și nu numai pe planul cărților)

- revelația mea pentru 2018 a fost de fapt reconfirmarea numita Philip K. Dick (am citit tot ce am găsit tradus în romana). Pentru mine unul e clar ca e în top 5 scriitori SF. De multe ori iți vine sa te sui pe pereți ... dar după aia, te dai jos de pe pereți și iți spui "wow, ce tare, ce-a făcut asta aici". Acu înțeleg de ce și-au dat atâția doctoratul în K. Dick... ca au avut câmp de cercetare :). Si ca mai sunt în cărțile lui idei pentru încă câteva zeci de filme, numai scenariști pe măsură sa fie. L-as adăuga la revelații și pe redescoperitul Robert Silverberg cu a sa Vremea schimbării;
- la capitolul (semi)dezamăgiri l-as trece pe John Brunner, cu care - în afara de Orașul ca un joc de șah - nu am mai rezonat aproape deloc; cu M. John Harrison am intrat direct pe curs de coliziune și ne-am rejectat reciproc și instantaneu :), la fel cum s-a întâmplat cu Hamilton anul trecut;
- pe Spinrad nu l-as trece nicăieri; el e Spinrad, anarhist, revoluționar, de stânga, rău/slobod de/la gura...
- a fost anul în care am citit o singura carte pe hârtie, Orașul Ambasadei; în rest, Kraken l-am început și nu am reușit sa îl termin, iar Nova și Sindicatul polițiștilor idiș așteaptă încă vara :). Sa vedem ce o sa fie cu Vonegurturile cumpărate la Gaudeamusul de anul asta.
- am renunțat sa țin pasul recenziilor (nu caut acum alt cuvânt, vezi și aici ) pentru blog cu cărțile citite, când pot/am timp/chef îmi voi trece notițele făcute într-o recenzie cu cap și coada, când nu, nu... 

Cam asta ar fi....

Planuri pentru 2019? William Gibson, A.E. van Vogt, Kurt Vonegurt și poate Strugatki 

Cărțile citite în 2018:

Ajustorii - Philip K. Dick
Agentul haosului - Norman Spinrad
Air - Geoff Ryman
Alegerea lui Hobson - Robert J. Sawyer
Alte Americi - Norman Spinrad
Astronauții zdrențăroși - Bob Shaw
Cele trei stigmate ale lui Palmer Eldritch - Philip K. Dick
Balaurii Raiului - Carl Sagan
Bug Jack Barron! - Norman Spinrad
Sa prinzi o stea căzătoare - John Brunner
Clanurile de pe Alpha - Philip K. Dick
Curgeți, lacrimile mele, zise polițistul - Philip K. Dick
Dr. Bloodmoney - Philip K. Dick
Călătorul - John Twelve Hawks
Deus X - Norman Spinrad
Foster, ești mort! - Philip K. Dick
Carbon modificat - Richard K. Morgan
Furnica Electrica - Philip K. Dick
Invazia divina - Philip K. Dick
Cazul Jane Eyre - Jasper Fforde
Jocul de-a războiul - Philip K. Dick
Destinația mea: stelele - Alfred Bester
Jucătorii de pe Titan - Philip K. Dick
Helliconia Primăvara - Brian W. Aldiss
Intre doua lumi - Norman Spinrad
Labirintul morții - Philip K. Dick
Jack din sticla - Adam Roberts
Loterie solară - Philip K. Dick
Mașinăria rock and roll - Norman Spinrad
Lumea Pay (Contactul & Confruntarea) - Larry Niven
Lumina - M. John Harrison
Navetistul - Philip K. Dick
Ne putem reaminti totul pentru dumneavoastră - Philip K. Dick
Omul din castelul înalt - Philip K. Dick
Mai mult decât oameni - Theodore Sturgeon
Mașina Eternității - Mark Clifton
Mecanicul de biciclete - Bruce Sterling
Solarienii - Norman Spinrad
Zanzibar - John Brunner
Substanța M - Philip K. Dick
Orbita periculoasa - John Brunner
Răbdarea timpului - John Brunner
Oameni în jungla - Norman Spinrad
Orașul Ambasadei - China Miéville
Pasărea Morții  - Harlan Ellison
Oile privesc în sus - John Brunner
Orașul ca un joc de șah - John Brunner
Proiectul Omul Plus - Frederik Pohl
Ready Player One  - Ernest Cline
Soția călătorului în timp - Audrey Niffenegger
Rețelele infinitului - John Brunner
Telepatul - John Brunner
Trezirea Leviatanului - James S.A. Corey
Timpul Dezarticulat - Philip K. Dick
Turbion - Robert Charles Wilson
Vanturile de la Marble Arch - Connie Willis
Ubik - Philip K. Dick
Victimele Novei - John Brunner
Visează androizii oi electrice? - Philip K. Dick
Visul de Fier - Norman Spinrad
Vremea schimbării - Robert Silverberg
Wub - Philip K. Dick
We - Yevgeny Zamyatin
Ziua Trifidelor - John Wyndham
Metro 2033 - Dmitry Glukhovsky


Kraken - China Miéville - n-am reușit sa o termin, ma așteaptă în biblioteca

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog cometariile sunt moderate. Va rog sa folositi un limbaj civilizat. Multumesc.