marți, 15 august 2017

Disfuncția realității - Peter F. Hamilton


Un hard prea SF sau invers ...

Pe scurt/lung
Am început cu mari speranțe cartea... și cartea începe tare cu o bătălie spațiala cu șoimi de vid,  viespi de luptă, datavizare (un termen obscur nu sunt sigur dacă bine tradus). 

Apoi avem o confederație, Pământul ca punct central, niște combatanți cu negocieri de pace eșuate, una din tabere rade planeta de baștină a celeilalte cât ai pocni din degete cu 15 bombe antimaterie ca răspuns al atacării unor facilitați industriale unde mor zeci de mii de oameni.

Și mai e o poveste despre cum a apărut și a evoluat viața pe un planetoid ce orbitează în jurul unei pitici brune, pană la stadiu de viață inteligentă (melci cu tentacule care au niște noduli care sunt de fapt memory stick-uri prin care cunoașterea este transmisă la generația următoare) care ajunge la filozofie și matematica prin telepatie, apoi transcendentă și imaterialitate.

Și când a ajuns la simbioza om-mașină (un ovul uman este combinat cu o mașină de tip șoim-de-vidm-am oprit că nu am mai putut....

Așadar: Azi nu ( vorba lu' Grasu XXL). E prea hard...
Singura chestie bună de la space-opera asta a fost că am mai dat și eu un search pe Wiki & Google și am aflat ca Soarele e o stea de tip G2 și că acreție e fenomenul de captare gravitaționala a corpurilor cerești mici de către cele mari prin care acestea din urma își măresc masa. In mod cu totul excepțional, stelele bătrâne, trecând cu viteze mici prin nori interstelari foarte denși, ar putea capta materia interstelară regenerându-și păturile exterioare și căpătând astfel aspectul de stele cu spectru timpuriu ( B, A). Acreția joacă un rol important în transferul de materie între cele 2 stele ale unei binare strânse. 
Știați? Nici eu...

Titlu: Disfuncția realității (trilogia Zorii Nopții)
Autor: Peter F. Hamilton
Editura: Nemira
Linkssite oficial
WWE: DR1 DR2
SFE: PFH
ISFDB: PFH



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog cometariile sunt moderate. Va rog sa folositi un limbaj civilizat. Multumesc.