duminică, 24 decembrie 2017

Anul 2017

Dacă pe plan personal 2017 a fost - în general - un an prost, pe planul cărților a fost unul bun, chiar foarte bun.

- am citit multe cărți, mai multe ca în alți ani, unele din ele chiar foarte bune.
- revelațiile mele pentru 2017 au fost China Mieville și Neil Gaiman. La care as adăuga Terry Pratchett, cu cărțile din Lumea Disc, citite la sfârșitul anului trecut și începutul acestui an.
- la capitolul dezamăgiri as trece consolidarea dezamăgirii numite Kim Stanley Robinson (dacă ar tăia 25-40% din lălăiala aia prezenta în orice carte, poate ca....), Peter F. Hamilton cu care respingerea a fost din prima, fără echivoc (deși sunt fan bătrân al genului space opera) și parca și Neal Stephenson (aici hmm, as mai încerca cu Snow Crash și reluat Era de diamant, măcar din respect fata de Gibson :) )
- la posibile reevaluări viitoare l-as trece pe Paolo Bacigalupi, care nu m-a convins cu Fata modificatadar mi-a plăcut proza scurta...
- mi-am lansat blogul și am început sa contribui pe Goodreads
- am redescoperit plăcerea de a citi proză scurtă (și mi-am seama și de ce, după ce am terminat Pacea  Eternă: în cazul prozei scurte, starea aia de bine și plăcerea de a citi precum și dezamăgirea vin în doze mici, în felii; într-o antologie de tipul Dozois găsești sigur câteva bucăți bune și 1-2-3 bucăți foarte bune care compensează alea mai puțin bune și ieși pe plus; în cazul marii proze, dezamăgirea vine per total, rotund, complet și e mai greu de digerat).
- a fost anul în care am renunțat aproape complet la paper în favoarea electronicului (da, știu! senzația cărții în mană, atingerea și răsfoitul paginilor, chiar mirosul cernelii, toate senzațiile astea sunt unice... și totuși! ebookurile le pot citi oriunde și oricum, pot să ajustez fontul - o problema reală pentru mine o dată cu vârsta :(, am o bibliotecă întreagă online (OneDrive) pe care o pot accesa de oriunde, pot sa-mi fac notițe, să notez impresii, legături cu alte cărți, pot să sar imediat pe Google sau Wiki și să caut informații și linkuri, câteodată aceste căutări și informații adiacente sau legate mă duc în direcții nebănuite și îmi iau destul timp pană mă reîntorc la carte; mi-e mult mai ușor sa citesc mai multe cărți în paralel - romanele pe Kindle , proza scurtă pe telefon, etc). Mi-am cumpărat de la Gaudeamus Nova și Sindicatul polițiștilor idiș.... n-am reușit să trec de primele pagini, le-am pus deoparte pentru la vară... trebuie să am lumină, șezlong, soare, plajă, etc .. ;).
- am rămas restant cu mai multe (vreo 32) recenzii (nu caut acum alt cuvânt, vezi și aici ) pentru blog a cărților citite, mi-am dat seama că e mult mai ușor să citești cărți decât să scrii despre ele ;)

Cam asta ar fi....

Planuri pentru 2018?
Să citesc, să citesc, să citesc.....
Si să mă apuc de o integrală ... nu, nu din alea de suprafață sau de volum 😀 ci integrala K. Dick sau Brunner sau Spinrad... sau poate Gibson.

Cărțile citite după lansarea blogului (luna mai; considerată era noastră :);  ce a fost înainte de blog voi considera ca fiind î.e.n, o istorie de sute, poate mii de cărți):

Stația orbitala a lumii de jos - C. J. Cherryh
Unde cândva, suave pasări cântătoare - Kate Wilhelm
Lumea Inelară - Larry Niven
Poarta - Frederik Pohl
Lumea inversă - Christopher Priest
2312 - Kim Stanley Robinson
Războiul Bătrânilor - John Scalzi
Ghidul autostopistului galactic - Douglas Adams
Războiul Etern - Joe Haldeman
Tărâmurile pustiite. Povesti ale apocalipsei - John Joseph Adams
La început a fost întunericul - R Scott Bakker
Ritual de trecere - Alexei Panshin
Cicatricea - China Mieville
Consiliul de Fier - China Mieville
Fata modificată - Paolo Bacigalupi
Cassandra - C. J. Cherryh
Cele o suta de mii de regate - N. K. Jemisin
Sunetele vorbirii - Octavia E. Butler
Ultima colonie - John Scalzi
Brigăzile Fantomă - John Scalzi
Străin în țară străină - Robert A. Heinlein
Cartea Judecății de Apoi - Connie Willis
Cartea Cimitirului - Neil Gaiman
Mașina timpului - H. G. Wells
Anihilare - Jeff VanderMeer
Pierdut în timp & Corabiile timpului - Stephen Baxter
Era de diamant - Neal Stephenson
Stația Pierzaniei - China Mieville
Orașul închis - J. G. Ballard
Eternitate - Greg Bear
Iubire e planul, planul e moarte - James Tiptree Jr.
Războiul liniștit - Paul J. McAuley
Zei americani - Neil Gaiman
Oceanul de la capătul aleii - Neil Gaiman
Marele joc al timpului - Fritz Leiber
Silozul - Hugh Howey
Foc în adânc - Vernor Vinge
Disfuncția realității - Peter F. Hamilton
Anansi boys - Neil Gaiman
Sera - Brian Aldiss
Jertfa - Holly Black
La capătul curcubeului - Vernor Vinge
Halta - Clifford D. Simak
Imperiul îngerilor - Bernard Werber
Preludiul Dunei - Brian Herbert & Kevin J. Anderson
The Year's Best Science Fiction - Nemira vol. 1,2,3,4,5,8 - Gardner Dozois
Almanahul Magazin Sci-Fi
Regele Sobolan - China Mieville
Omul demolat - Alfred Bester
Replay - Ken Grimwood
Drumul - Cormac Mccarthy

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog cometariile sunt moderate. Va rog sa folositi un limbaj civilizat. Multumesc.