vineri, 13 octombrie 2017

Fata modificată - Paolo Bacigalupi


Fratele lu' Stephenson... :)

Pe scurt/lung:

Hard-genetic SF asiatico-thailandez (sau mă rog, din Asia de sud-est) cu modificări genetice pe alimente, ale plantelor de cultură și ale dăunătorilor (plante, insecte, animale).

Undeva în Thailanda care a reușit să ridice O(rganisme)M(odificate)G(enetic) la rang de industrie înfloritoare în timp ce vecinii mor de foame. Multinaționalele din domeniu sunt și ele pe undeva pe acolo cu spionaj industrial OMG. Multă culoare locală (cam prea multă după gustul meu), cu descrieri ale aglomerării urbane din Bangkok.
Cei din Malaezia s-au refugiat în Thailanda, cei scăpați de războiul cărbunelui din nord (?) cerșesc, Bangkok-ul a scăpat să fie luat de ocean așa cum s-a întâmplat cu New York sau Mombay.
Computere cu pedală, arcuri cinetice care produc energie...

Ca și Stephenson în Era de diamant, și Bacigalupi le îngrămădește în primele pagini și eu ca cititor trebuie sa le deslușesc. Mă simt înghesuit, băgat la colț, prea vor să-mi bage pe gât pe repede înainte ce vor ei să arate/zică.

Da' stai domnule un pic, nu ma împinge că amețesc... ia-o ușor cu pianul pe scări că nu dau turcii, bate-mă un pic pe spate să nu îmi fie rău, arată-mi un pic peisajul și fă-mi cunoștință cu personajele cu care o să călătoresc (sau nu) până la sfârșitul cărții ... 
 
Așadar:
Hai că m-am enervat :). Renunț ... și voi consuma OMG că oricum n-am încotro :(

Titlu: Fata modificată
Autor: Paolo Bacigalupi
Editura: Nemira
Links: site oficial
WWE: FM
SFE: PB
ISFDB: PB

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Pe acest blog cometariile sunt moderate. Va rog sa folositi un limbaj civilizat. Multumesc.